گاز آرگون
نوشته شده توسط : مدیر

منبع : گاز آرگون

گاز آرگون

گاز آرگون ۰٫۹۳۴٪ حجمی و ۱٫۲۸۸٪ جرمی اتمسفر زمین را تشکیل می‌دهد .

گاز آرگون معمولا در کپسول های 5،10،20،40 و 50 لیتری و فشار 150 تا 200 بار به فروش می رسد.
در صنعت از گاز آرگون هم بصورت خالص و هم به صورت ترکیب با گازهای دیگر استفاده می شود .
مواردی که می بایست در یک رگولاتور گاز مورد توجه قرار گیرد.

نام دیگر رگولاتور گاز همان مانومتر گاز می باشد. مانومتر نام آزمایشگاهی این وسیله می باشد.

رگولاتور گاز برای تنظیم فشار و کنترل انواع گازها مورد کاربرد قرار می گیرد و همچنین رگولاتور گاز وسیله ای است که با توجه به سیستم های مکانیکال داخلی می تواند فشار بالای گاز های ورودی را بگیرد و با فشارکمتر یا مورد نیاز مصرف کننده تحویل مشترک بدهد.
رگولاتور گاز شرکت فاران صنعت : شرکت فاران صنعت توانایی تامین انواع رگولاتور گازی از معتبرترین برندهای آمریکائی ، اروپائی و آسیائی از جمله هریس HARRIS ، گلور GLOOR ، ویگور VIGOUR ، درااستار DRASTAR و کسولد KASWELD را دارا می باشد .
لازم به ذکر است فرد مصدوم می بایست به محیط باز منتقل شود و با رساندن اکسیژن طبیعی به او اقدام به احیاء حال فرد نمود.
استفاده از گاز آرگون در ساخت پنجره های دو جداره
جالب این است که در جهان فراوانی آرگون 36 که از محصولات سنتز هسته ای ستاره ای در ابرنواخترهاست بسیار بالاتر از آرگون 40 است.

گاز نیتروژن یا ازت کوچکترین عضو از گروه پانزدهم جدول تناوبی است که نماد آن N و عدد اتمی آن ۷ است. گاز نیتروژن معمولاً به صورت یک گاز غیر فلزی، دو اتمی، بی اثر، بی رنگ، بی مزه و بی بو است که ۷۸% جو زمین را در بر گرفته و عنصر اصلی در بافتهای زنده است.

استفاده از گاز نیتروژن بعنوان گاز حامل در دستگاه کروماتوگراف گازی و مایع
گاز نیتروژن بدلیل آرایش الکترونی لایه ی آخر، گازی بی اثر و خنثی است اما نیتروژن موجود در آب و خاک و همچنین بخارات متساعد شده از اکسیدهای نیتروژن در محیط زیست به نیترات و نیتریت تبدیل می شود که با هموگلوبین خون واکنش داده و باعث کاهش توانائی خون در انتقال اکسیژن ، کاهش عملکرد غده تیروئید و کمبود ویتامین A می گردد.
تقریبا" نزدیک به یک درصد اتمسفر زمین از گاز آرگون تشکیل شده است .
استفاده از گاز آرگون در شستن فلزات مذاب ( جهت جداسازی سایر گازها از فلز مذاب )

بدنه کپسول ( تنه کپسول و گلوئی )

توجه: گازهای مایع شونده، قابلیت شارژ در کپسولهای یکپارچه را هم دارند و برخی از این گاز ها مثل پروپان ، دی اکسید کربن و دی اکسید گوگرد در این کپسولها شارژ می شوند اما عکس این قضیه صادق نمی باشد و نمی توان گازهایی که فشار بالایی دارند را در کپسولهای درزدار شارژ کرد.
این کپسولها پایداری بالاتری نسبت به کپسول های کربن استیل دارند و زنگ زدگی در آن ها مطرح نیست.
• کپسولها از لحاظ فلز به کار رفته در فرآیند ساختشان به سه دسته تقسیم می شوند.
منبع : گاز آرگون

R410a : (50% R-32 (CH2F2), 50% R-125 (CHF2CF3))

R410a : (50% R-32 (CH2F2), 50% R-125 (CHF2CF3))
گاز R410a با برند های اروپائی ،آمریکائی،هندی و چینی در بازار موجود است .
یکی از معروفترین و پرکاربردترین ترکیبات گاز آرگون مخلوط گاز آرگون و گاز متان است که با نام تجاری پی 10 ( گاز P10 ) شناخته شده و به فروش می رسد .
در سال 2010 میلادی نیز ترکیب جدیدی از آرگون با فرمول شیمیائی ARCF2 تولید شد.
گاز هلیوم یک گاز صد در صد وارداتی است و امکان تولید این گاز در ایران مقدور نمی باشد لذا مشتریان گرامی در صورت داشتن سیلندر می بایست سیلندر خالی را به شرکت فاران صنعت بدهند و سیلندر پر تحویل بگیرند که این عمل در اصطلاح معاوضه سیلندری می باشد.
شرکت فاران صنعت در ساخت پالت ها بسته به ابعاد پالت از پروفیل 70،60 و گاها ناودانی استفاده می کند.

در اصل رگولاتور و مانومتر معادل هم می باشند و هر دو به یک معناست و دستگاهی است جهت اندازه گیری ، کنترل و تنظیم فشار انواع گازهای ذخیره شده در مخازن و سیلندرهای تحت فشار.

سیلندر های شرکت فاران صنعت پس از آماده سازی و انجام رنگ آمیزی استاندارد و تست نشتیابی در مرحله آخر وارد تست فشار و سپس پلمپ شیر می شود، پس از آن گواهینامه( سرتیفیکیت ) سیلندر ها بر روی بدنه سیلندر الصاق می شود و سیلندر ها سلفون پیچ می شود ( شرکت فاران صنعت تنها شرکت گازی در ایران است که تک تک سیلندرها را جهت جلوگیری از آسیب رنگ آمیزی بدنه سلفون پیچ می کند ) و بسته به درخواست مشتری و تعداد سیلندر ها با رعایت نکات ایمنی لازم بصورت فله ای و یا پالت بندی شده برای مشتریان ارسال می کند.
جالب این است که در جهان فراوانی آرگون 36 که از محصولات سنتز هسته ای ستاره ای در ابرنواخترهاست بسیار بالاتر از آرگون 40 است.
گاز آرگون دارای برخی خواص پزشکی نیز می باشد که بیشتر در عمل های جراحی مورد استفاده قرار می گیرد که امروزه به آن سیستم آرگون پلاسما گفته می شود.








:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: